02 czerwca 2012

XIV Jarmark Hetmański w Zamościu

Tradycyjnie co roku w Zamościu odbywa się Jarmark Hetmański. W tym roku w dniach od 1-3 czerwca już po raz 14 twórcy ludowi, producenci wyrobów lokalnych, zespoły folkowe oraz różnorodne grupy artystyczne prezentują swoją twórczość podczas tego trzy dniowego wydarzenia. Tegoroczną nowością jest połączenie Jarmarku Hetmańskiego z Festiwalem Produktu Lokalnego, podczas którego prezentowane są wyroby kulinarne i rękodzieło artystyczne związane z regionem Zamojszczyzny i Roztocza. Odbędzie się również rekonstrukcja szturmu twierdzy z 1656 roku. Zobaczyć będzie można chociażby nocną bitwę. Wszystko to okraszone legendami, strojami z epoki i turniejami.
Szczegółowe informacje dostępne są tu: http://www.zdk.zamosc.pl/2012/zapowiedz/8703-xviii-jarmark-hetmanski/
Ja jak zawsze wybrałam się tam głównie z powodu straganów z biżuterią z kamieni, ceramiki itp:) Oczywiście odpowiedni zakup został zrobiony ale pochwale się nim innym razem. Na szturmie tym razem nie byłam ponieważ pogoda mnie odstraszyła, choć może jutro się wybiore jeśli pogoda się poprawi.
Specjalnie dla tych z Was którzy nigdy nie byli na Jarmarku zrobiłam pare fotek tego co można kupić;)
Gigantyczny Grzyb z wikliny                                                                                                 

Tak Rynek Wielki prezentuje się podczas Jarmarku Hetmańskiego.

Koraliki z ceramiki. Kupiłam kilka i teraz będę budowała naszyjnik.


Na głodnych czeka masa stoisk z jedzonkiem;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz